Xerjoff

XerJoff International grundades 2004 av Sergio Momo, som ett resultat av sin naturliga dragning till skönhet och sitt intresse för lyxiga dofter, tillsammans med Dominique Salvo, designer och företagsimagekoordinator. Resultatet är XJ 17/17-serien - fantastiska dofter med unika egenskaper och förpackningar tillverkade av unika material.

XerJoff Internationals positionering kännetecknas av “Naturae Xquisite”, naturens perfektion. Allting som rör kollektionen "jewel perfumes" är nära sammanlänkat med naturen; från valet av ingredienser som används i parfymen till de handskulpterade flaskorna av kvarts och blåst Muranoglas.

Att tala om XerJoff innebär att man förflyttar sig utanför doftdimensionen ut i ett vidare universum, där det perceptiva och sensoriska möter fullständig lyx i jakten på "en bit av paradiset", något som blir allt viktigare i dagens samhälle. Vardagspoesin återupptäcks och låter sig upprepas med hjälp av naturens fantastiska cykler och de biologiska rytmerna från varje persons existens.

Där konsten och skickligheten i människans verk sammanstrålar och återskapar det urtypiska förbundet för att kunna erbjuda världen det allra bästa. I denna riktning och med denna känslighet har XerJoff lyckats växa med stor vishet och särställning i fråga om karaktär och historia, i en värld som blir allt rikare på skräddarsydda dofter: en utmaning för skapare av exklusiva produkter såväl som för de stora namnen, vilkas designkollektioner kan blandas för att skapa en personlig, individuell harmoni.

Naturens svårtillgängliga kunskaper och rikedomar är XerJoffs verktyg i sökandet efter sällsynta ingredienser till de sinnrikt komponerade kombinationerna och tillväxt och "blomningscykler” i dess primära arbeten och från återuppväckandet av konstformer och yrken som kan ge det värdefulla innehållet precis rätt "form".